شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
خبر فوری

اسامی شش برنده «جایزه شروع ۲۰۲۱» اتریش و پروژه های آنها

  • اروپا
  • خبر فوری
  • اخبار
24 مرداد 1401
۰ دیدگاه

1️⃣پروفسور «لاورا دونی» (Laura Donnay) از «مؤسسه فیزیک نظری» دانشگاه فنی وین با پروژه «موی نرم سیاه چاله و هولوگرافی آسمان» بر روی مشخصات و ویژگی های سیاه چاله ه تحقیق میکند. وی دوره پسادکتری خود را در دانشگاه هاروارد گذرانده است و از سال ۲۰۱۹ در دانشگاه فنی وین با بورسیه Marie Skłodowska-Curie اتحادیه اروپا مشغول تحقیق است.
2️⃣دکتر «جولیان لئونارد» (Julian Leonard) دوره دکتری خود را در دانشگاه زوریخ (ETH Zürich) گذرانده است و اکنون در دانشگاه هاروارد مشغول تحقیق در دوره پسادکتری است. وی با پروژه «بهینه سازی کوانتومی با اتم و نور» در «مؤسسه انرژی اتمی» دانشگاه فنی وین حال پژوهش در زمینه ساخت رایانه کوانتومی است، رایانه ای که میبایست مسائل پیچیده حوزه مواد را حل کند‌.
3️⃣دکتر «هانِس میکولا» (Hannes Mikula) از «مؤسسه شیمی سنتِز کاربردی» با استفاده از bioorthogonalem Cascade Targeting بدنبال بهبود روش های درمان سرطان است. وی با استفاده از حمایت های «جایزه شروع» قصد دارد در پروژه خود بدون حمله به سلولهای سالم، مواد مؤثر را مستقیماً وارد سلول تومور کند.‌
4️⃣«یاش یودا» (Yash Lodha) ریاضیدان اهل هندوستان است که در دانشگاه وین بر روی نظریه گروه ها و تقارن کار می کند. وی پس از گذراندن دوره دکتری در دانشگاه کرنل (آمریکا)، دوره پسادکتری خود را در دانشگاه لوزان (ETH) و مرکز چالش های ریاضی مؤسسه مطالعات پیشرفته کره در سئول گذرانده است.
5️⃣ «ارزش تزریق واکسن» محور اصلی پروژه «کاتهارینا تِرزا پاول» (Katharina Theresa Paul) در«مؤسسه علوم سیاسی» دانشگاه وین است، پروژه ای که با حمایت مالی «جایزه شروع» انجام می شود. وی به تحلیل معیارهایی خواهد پرداخت که حوزه های سیاست، اقتصاد صنعت، علم و همچنین مردم، با استفاده از آنها تصمیمات خود در خصوص تزریق واکسن می سنجند.
6️⃣«مارکوس هارتمَن موست» (Markus Hartmann Möst) زیست شناس اهل شهر لینتس (Lienz) در «مؤسسه بوم شناسی» دانشگاه اینسبروک در خصوص تغییرات جهانی بر اکوسیستم آب و فاضلاب تحقیق می کند. وی فارغ التحصیل دانشگاه زوریخ است و تجربه پژوهشی در دانشگاه کمبریج را در کارنامه پزوهشی خود دارد. تغییرات ژنیتیکی در شاخه‌سَرونیان ناشی از تغییرات محیط زیستی بویژه تغییرات اکوسیستمی در محل زندگی این جانوران یعنی آب ها، میتواند اکوسیستم را دچار تغییرات جدید کند. تحقیق بر روی این مسئله موضوع تحقیقات این پژوهشگر است که با حمایت مالی «جایزه شروع ۲۰۲۱» تأمین مالی خواهد شد.

💯برای مشاهده فیلم اعطای جوایز «جایزه شروع ۲۰۲۱» (به زبان آلمانی) به منبع خبر مراجعه کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب