شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
خبر فوری

تأمین انرژی شهر ساحلی هوشمند «نوی زیدل اَم زِ» در ایالت «بورگرلَند» در فرآیند نوآوری باز

  • اروپا
  • اخبار
18 شهریور 1401
۰ دیدگاه

شهر ساحلی «Neusidl am See» شهری ساحلی در ایالت بورگرلَند در منتهی الیه شرقی اتریش است که به الگویی برای تأمین انرژی به شکلی نوآورانه شهرت دارد. برای تأمین انرژی ساکنان این شهر برای سال ها بیش از هر چیز از تأسیسات تولید گرمای زیست توده و همچنین گرمایش ناحیه ای استفاده می شد و سپس بخشی از برق تولیدی از طریق انرژی باد، توربین های بادی ساحلی.

در پروژه ای نواورانه تحت عنوان «Hybrid DH Demo» اکنون حوزه برق (از توبین های بادی) و گرمایش (گرمایش ناحیه ای) به شکلی هوشمند با یکدیگر تلفیق می شوند. با استفاده از راه حل های نوآورانه انرژی برق تولید از منبع بادی به شبکه گرمایش ناحیه ای متصل کنند. این تلفیق در شبکه تأمین انرژی به صورت هوشمند صورت میگیرد. تولید انرژی گرمایی از طریق برق حاصل از باد افزایش و در مقابل استفاده از زیست توده ها و گاز برای تولید گرمایش، کاهش می یابد.

در پروژه شهر هوشمند «Hybrid DH Demo» سعی بر این است که حوزه های مختلف انرژی به شکلی هوشمند و با بهره وری بالا به یکدیگر وصل شوند تا منابع محلی در محل مورد استفاده قرار گیرند. این مسئله از طریق ایجاد و راه اندازی یک هاب انرژی محقق خواهد شد. عناصر اصلی این شبکه انرژی تلفیقی برق تولید از انرژی باد، گرمایش و هیدروژن هستند. در نظر گرفتن نیازهای همه ذی نفعان و مشارکت دادن همه بازیگران در یک فرایند نوآوری باز صورت می گیرد. با این روش، در یک فرایند نوآوری باز و با استفاده از مدرن ترین و نواورانه ترین فناوری ها از منبع محلی انرژی یعنی باد، انرژی مورد نیاز منطقه تأمین می شود.

حامیان این پروژه «بنیاد حمایت از تحقیقات اتریش» (FFG) و «صندوق انرژی و اقلیم» (Klima Energie Fonds) هستند و شرکای اصلی آن نیز شرکت تحقیقاتی «۴ward Energy»، شرکت «Energie Burgenland» و شرکت صنعتی تحقیقاتی «Enercon».

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب