شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 29 April 2024
خبر فوری

دستاوردهای حیرت‌آور بَیدو در حوزه‌ خودروهای خودران

  • چین
  • اخبار برگزیده
  • اخبار
28 آبان 1400
۰ دیدگاه

در سه ماهه سوم سال جاری، بَیدو موفق شد با انجام بیش از ۱۱۵ هزار سواری با کمک بستر Apllo Go، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات رانندگی خودران دنیا شود و در این بازه به حدود ۵ میلیارد دلار درآمد برسد. جالب اینکه شرکت امریکایی Waymo، در هر فصل به طور میانگین تنها بین ۲۰ تا ۴۰ هزار سواری دارد.

هزینه‌کرد بخش تحقیق و توسعه شرکت بَیدو در چهار ماهه سوم امسال حدود ۱ میلیارد دلار بوده که ۳۵ درصد رشد سالانه نشان می‌دهد. در حال حاضر خدمات آپولو گو در ۵ شهر چین ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند با کمک تلفن‌ همراه درخواست روبوتاکسی دهند. این خدمات قرار است تا ۲۰۲۵ در ۶۵ شهر و تا ۲۰۳۰ در ۱۰۰ شهر چین ارائه شود.

این شرکت امروز ۴۱۱ مجوز رانندگی خودران در سراسر چین دارد و تا سپتامبر، بیش از ۱۶ میلیون کیلومتر آزمون سطح ۴ انجام داده که ۱۸۹ درصد رشد سالانه دارد. بیدو همچنین با همکاری ۳ خودروساز داخلی از نسل پنجم روباتاکسی‌های خود موسوم به آپولو موون، در سه مدل رونمایی کرد که هزینه تولید آن نسبت به محصول نسل قبلش نصف ولی کارایی آن بسیار بالاتر است.

از دبگر فعالیت‌های نوآورانه بیدو می‌توان به رونمایی از کامیون سنگین خودران هوشمند انرژی نو بَیدو با نام Xingtu، ارائه راه‌حل‌های هوشمند برای کاهش ترافیک و‌ نیز توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای ویژه وسایل نقلیه خوردان اشاره نمود.

 

کد خبر: ۲۰۲۱۱۱۱۹-۲۸۷۵
منبع اصلی خبر ۱
منبع اصلی خبر ۲

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب