شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
خبر فوری

محورهای اصلی برنامه های حمایتی FFG در پاییز ۲۰۲۰

  • اروپا
  • اخبار
13 شهریور 1401
۰ دیدگاه

«بنیاد حمایت از تحقیق اتریش» (FFG)، آژانس ملی حمایت از تحقیق و توسعه در شرکت های اتریش است. تولید دانش، محصولات و خدمات جدید توسط شرکت های اتریشی از مهمترین اهداف حمایت های مالی تحقیق و توسعه و ارائه تضمین های لازم ریسک پذیری در تحقیقات شرکت هاست. ارتقای تحقیق و توسعه اقتصادی، ارتقای جایگاه نوآوری اتریش در سطح جهان، ایجاد شغل و رفاه و تقویت شبکه بین المللی شرکت های اتریشی از دیگر اهداف این سازمان حامی تحقیقات است.

محور های اصلی برنامه های حمایتی FFG در پاییز ۲۰۲۰ عبارت اند از:
دیجیتالی شدن، تغییرات اقلیمی و تولید.

بیش از نیمی از بودجه FFG برای ایده ها و پروژه های حوزه «دیجیتالی شدن» هزینه خواهد شد. یکی از مهمترین پروژه های تحت حمایت FFG، «فناوری اطلاعات و ارتباطاتِ آینده» (IKT) در «وزارت حفاظت از اقلیم» (BMK) خواهد بود. در ماه نوامبر فراخوان ملی در این زمینه با بودجه ای معادل ۵ میلیون یورو منتشر می شود. در همین زمینه پروژه ملی «پهن باند اتریش ۲۰۲۰» در وزارت کشاورزی اتریش کلید خورده است. تقویت اینترنت پهن باند برای مدارس و همچنین شرکت های کوچک و متوسط از اهداف این پروژه ملی است. یکی دیگر از برنامه های ملی، فراخوان «هاب های نوآوری دیجیتال» در «وزارت دیجیتالی شدن» اتریش است.

اتریش دارای بهترین شرایط برای استفاده از فناوری های دوستار اقلیم به منظور رشد اقتصادی است. از مهمترین برنامه های حمایتی FFG در زمینه «اقلیم» می توان به «مطالعه راهنمای شهر هوشمند- تقویت نوآوری شهری» اشاره کرد که در آن مطالعه های پایلوت در زمینه حفاظت از اقلیم در شهرهای کوچک و نیمه بزرگ با مبلغی معادل ۴.۵ میلیون یورو مورد حمایت قرار می گیرند. ۸.۶ میلیون یورو نیز از اکتبر ۲۰۲۰ برای مجموع هست فراخوان برنامه ملی «شهر آینده» در «وزارت حفاظت از اقلیم» اختصاص داده شده است. «موبیلیتی» همراه با صرفه جویی در منابع نیز یکی دیگر از محورهای تحت حمایت وزارت حفاظت از اقلیم است. ۹ میلیون یوروبرای تقویت زیرساخت و نظام حمل و نقل با استفاده از فناوری های پیشرفته و نوآوری در برنامه ای تحت عنوان «موبیلیتیِ آینده» در نظر گرفته شده است. ۸ میلیارد یوروی دیگر نیز برای برنامه ای تحت عنوان « Zero Emission Mobility» درنظر گرفته شده است. در همین زمینه حمایت از پروژه های هوافضا بویژه برنامه TAKE OFF با مبلغی معادل ده میلیون یورو مورد حمایت قرار می گیرد. سایر برنامه های این حوزه که مربوط به «اقلیم» می شود مبلغی معادل ۲۴ میلیون یورو را به خود اختصاص می دهند.

تقویت جایگاه صنعتی اتریش با حمایت از تولیدات پایدار و «هوشمند» (صنعت ۴.۰) میسر و محقق می شود. مهمترین برنامه ملی در این زمینه که در آن FFG مشارکتی فعال دارد پروژه «تولید آینده» است.

منبع: سایت FFG

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب