شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
خبر فوری

هیدروژن – موضوع تحقیقات گسترده اتریشی

  • اروپا
  • اخبار
17 شهریور 1401
۰ دیدگاه

هایپ هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی دوستدار اقلیم اوجی دوباره گرفته است. کمیسیون اتحادیه اروپا به دنبال تبدیل قاره سبز به پیشتاز استفاده از هیدروژن است و کشورهایی نظیر اتریش قصد دارند خود را در آینده نه چندان دور به عنوان «کشورهای هیدروژنی» معرفی کنند.

مؤسسات تحقیقاتی اتریش بودجه تحقیقاتی خود را در این زمینه افزایش داده و به دنبال راه حل هایی برای دو مسئله اساسی اند: برطرف کردن موانع فنی در موارد کاربرد انرژی هیدروژن و همچنین اقتصادی بودن این حامل انرژی.

«هیدروژن» با چگالی انرژی بالا می تواند مازاد انرژی حاصل از منابع تجدید پذیر را در خود ذخیره و سپس به برق و انرژی گرمایی تبدیل کند. دسترسی به هیدروژن «سبز» که از طریق انرژی باد و آب بدست می آید، آن هم به شکلی به صرفه، یکی از چالش های پیش روی استفاده گسترده تر از این حامل انرژی است. در حال حاضر هر کیلوگرم «هیدروژن فسیلی»، هیدروژن حاصل از حامل های فسیلی بویژه گاز، دو یورو قیمت دارد و هزینه «هیدروژن» حاصل از انرژی های تجدیدپذیر شش یورو در هر کیلوگرم است.

لذا، یکی از مهمترین اهدف پژوهشگران اتریشی ایجاد فناوری و نوآوری های جدید برای کاهش قیمت هیدروژن از طریق انرژی های نو است.

«الکساندر تراتنِر» (Alexander Trattner)، از محققان «مرکز هیدروژن اتریش» (HyCentA) واقع در دانشگاه فنی گراتس (Graz) بر این عقیده است که اتریش بزودی با استفاده از تأسیسات بزرگ فناوری مربوط به الکترولیز به هیدروژن ارزانتر به قیمت سه یورو به ازای هر کیلوگرم دست خواهد یافت.

مرکز APA-Science در گزارشی به اهمیت موضوع «هیدروژن» و آخرین وضعیت تحقیقات بر روی این حوزه علمی می پردازد که در منبع خبر به آن دسترسی خواهید داشت.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب