شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
خبر فوری

مغناطیس سنج تداخلی کوانتومی ساخت اتریش /گراتس در مأموریت کاوشگر مشتری

  • اروپا
  • اخبار
22 شهریور 1401
۰ دیدگاه

مأموریت «آژانس فضایی اروپا» (Esa) برای کاوش و شناسایی مشتری و سه قمر این سیاره تحت عنوان JUICE با مغناطیس سنج تداخلی کوانتومی اتریشی در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود. اولین مأموریت کاوش آژانش فضایی اروپا در مشتری و اقمار یخی آن با کاوشگری انجام می شود که در آن دستگاه مغناطیس سنج کوانتومی ساخت محققان اتریشی نصب و تعبیه شده است.

طبق اطلاعات «آکادمی علوم اتریش» (ÖAW) و دانشگاه فنی گراتس (TU Graz) دستگاه ساخته شده به دست متخصصان فیزیک آزمایشگاهی و هوافضا برای سنجش میدان مغناطیسی اطراف ماهواره به کار گرفته خواهد شد. هدف اصلی این کاوشگر که در سال ۲۰۲۲ مأموریت خود را شروع می کند، جمع آوری داده در خصوص سه قمر Europa، Ganymed ، Kallisto است که گفته میشود دارای اقیانوس هایی در دل خود هستند.

اندازه گیری میدان مغناطیسی مشتری، قمر Ganymed و همچنین اقیانوس های قمر یخی از جمله کارایی های اصلی این مغناطیس سنج سه سِنسوره است. این مغناطیس سنج اتریشی بخشی از سیستم سِنسور مغناطیسی کاوشگر تحت عنوان J-MAG است که توسط محققان امپریال کالِج لندن و دانشگاه فنی براون اشوایگ (آلمان) ساخته شده است. J-MAG شامل دو سنسور شاریاب و دستگاه مغناطیس سنج تداخلی کوانتومی تحت عنوان MAGSCA است که محققان «مؤسسه تحقیقات هوافضا» (IWF) با همکاری متخصصان «مؤسسه فیزیک آزمایشگاهی» دانشگاه فنی گراتس ساخته اند. این مغناطیش سنج بر اساس نظریه اثر تداخلی کوانتومی Coherent Population Trapping کار می کند و قادر به اندازه گیری دقیق میدان مغناطیسی است. اطلاعات بیشتر در خصوص نقش «مؤسسه تحقیقات هوافضا» در مجموعه «آکادمی علوم اتریش» را در منبع خبر مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب