شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
خبر فوری

برندگان «جایزه قدرشناسی ۲۰۲۰» از سری جوایز علمی ایالت نیدِر اُسترایش/ اتریش

  • اروپا
  • اخبار
18 شهریور 1401
۰ دیدگاه

۱️⃣ پروفسور سیمون گروبلاخِر (Prof. Simon Gröblacher)، یکی از محققان برجسته فیزیک کوانتوم که متولد و ساکن شهر کرِمس در ایالت نیدِر اُسترایش است. وی دوره دکترای فیزیک کوانتوم را در دانشگاه وین و سپس دوره پسادکتری را در مؤسسه فناوری کالیفرنیا/آمریکا گذرانده است. وی اکنون در دانشگاه فنی دِلف/هلند مشغول به تحقیق و کار است. تحقیقات بنیادین در زمینه کامپیوترهای کوانتومی، مشاهده و مطالعه پدیده های کوانتومی ماکروسکوپی در سیستم های ماکروسکوپ به منظور یافتن پاسخ به سؤالات زیر، از مهترین زمینه های تحقیقات بنیادین وی هستند:
آیا جهانی که ما آن را درک می کنیم کلاسیک است یا منطبق بر مکانیک کوانتوم؟ آیا برای اجسام مکانیکی کوانتوم محدودیتی در اندازه و جرم وجود دارد؟ آیا نظریه کوانتوم کامل است یا اینکه باید توسط مکانیزم هایی از جمله ناهمدوسی کوانتومی بهبود یابد؟

۲️⃣ دومین جایزه علمی «جایزه قدرشناسی ۲۰۲۰» را در نیدِراُسترایش به گروه تحقیقاتی ۷ نفره MedRadOnc از دانشگاه پزشکی وین و شاغل در مرکز MedAustron اعطا شد. این گروه شامل فیزیکدانان و زیست شناسانی است که تحقیقات خود را بر روی پرتودرمانی یونی متمرکز کرده اند. تحقیقات پرتوی پزشکی بوسیله پروتون ها و یون های کربن در بخش غیر بالینی توسط این گروه در مرکز تحقیقات یون درمانی در مرکز تحقیقات و درمان سرطان MedAustron انجام می شود. MedAustron یکی ازچهار مرکز اصلی درمان سرطان در اروپاست که در شهر «وینِر نوی اشتات» (Wiener Neustadt) در ایالت نیدِر اُسترایش قرار دارد. تا کنون (زمان اعطای جایزه علمی) مجموعاً ۵۴۰ نفر در مرکز MedAustron درمان خود از طریق پرتودرمانی را به پایان رسانده اند. این تیم تحقیقاتی از دانشگاه پزشکی وین، تحقیقات غیربالینی خود در زمینه پرتودرمانی را در این مرکز انجام می دهد. این گروه توانسته است از زمان آغاز تحقیقات در سال ۲۰۱۶ تا کنون بیش از ۳۶ مقاله علمی پژوهشی در زمینه یون درمانی در مجلات معتبر فیزیک پزشکی، رادیو بیولوژی (زیست شناسی پرتو) و آنکلوژی تابشی به چاپ برساند.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب