شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
خبر فوری

بزرگترین پروژه تولید هیدروژن از طریق توربین های بادی دریایی

  • اروپا
  • اخبار
25 شهریور 1401
۰ دیدگاه

شرکت Siemens Energy در حوزه انرژی و همچنین شرکت تولید کننده توربین های بادی Siemens Gamesa قصد دارند تولید هیدروژن با فناوری های جدید را بزودی به بازار عرضه کنند. در یک پروژه ۱۲۰ میلیون یورویی این دو شرکت در حال ساخت توربین بادی دریایی (Offshore) هستند که در محل با برقی تولید از انرژی باد هیدروژن تواید و از طریق خطوط لوله به مشتریان منتقل می کنند.

این پروژه منحصر به فرد H2Mare نام دارد و به گفته رئیس Siemens Energy، آقای «کریستین بروخ» در رقابت با پروژه های پارک های بادی آفشوری است که برق تولیدی را از طریق کابل وارد شبکه توزیع برق می کنند.

از مهترین مشتریان برق تولید از طریق پروژه H2Mare شرکت های تولید کننده فولاد و کارخانجات مواد شیمیایی هستند که در نزدیکی ساحل مستقر هستند. «آندریاس ناوِن»، رئیس شرکت Siemens Gamesa بهینه سازی و مدرن سازی توربین های بادی موجود برای تولید هیدروژن را یک هدف مهم معرفی می کند و برای «تولید مولکول ها بجای الکترون ها» مزیت های فراوانی را برمیشمرد. به گفته وی تولید و مدرن سازی توربین های ۱۴ مگاواتی تا سال ۲۰۲۵ را در دستور کار این دو شرکت قرار دارند.

هیدروژن به عنوان کلید موفقیت در چرخش انرژی تلقی می شود. کمتر شرکت بزرگی است که در این زمینه پروژه ای نداشته باشد. شرکت های تولید فولاد همچون « Thyssenkrupp» و یا شرکت « Salzgitter»، کمپانی های بخش انرژی چون RWE و یا شرکت های حوزه شیمی چون Evonik پروژه های مختلفی را در این زمینه دنبال می کنند. اتحادیه اروپا سرمایه گذاری ۴۷۰ میلیون یورویی و ایجاد یک میلیون شغل جدید در این زمینه را تا سال ۲۰۵۰ در دستور کار دارد. دولت فدرال آلمان ۹ میلیارد یورو برای پیشرفت کار در این حوزه اختصاص داده است.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب