شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
خبر فوری

سازه های فلز سبک با استفاده از چاپگر سه بعدی

  • اروپا
  • اخبار
20 شهریور 1401
۰ دیدگاه

نسل جدید «ساخت افزایشی» در پروژه فراگیر WE3D

«مرکز مطالعات فلزات سبک LKR » در رانزهوفِن (Ranshofen) وابسته به «مؤسسه تحقیقات اتریش» (AIT) پروژه ای در خصوص سازه های فلزی سه بعدی در آینده تحت عنوان (Wire-based additive manufacturing – materials and technologies – for 3D metal structures of the future) دنبال می کند. این طرح پژوهشی فراگیر در زمینه سیستم تولید افزایشی بویژه تحقیق بر روی فناوری های جدید به منظور بهبود «ساخت افزایشی با استفاده از سیم» صورت می پذیرد.

ساخت افزایشی به عنوان فرایند تولید در آینده

«ساخت افزایشی» فرایند تولیدی است که در آن سازه ها از طریق داده های ساخت سه بعدی از طریق برنامه داده شده از طریق سیم یا پودر ساخته می شود. در مقایسه با ساخت کاهشی در تولید سازه ها، فناوری های جدید ساخت افزایشی از نظر هزینه تمام شده و مصرف بهینه منابع ظرفیت های بسیاری را پیش روی فرایند ساخت افزایشی از فلزات در زمینه «ساخت افزایشی سیمی» قرار داده است. در این فرایند تجهیزات استاندارد جوشکاری با استفاده از برنامه از قبل تعریف شده برای سیم های جوش، به منظور سازه های با اندازه نامحدود استفاده می شود.

در «مرکز مطالعات فلزات سبک LKR» هم از مواد استاندارد مگنزیومی و آلومینیومی و هم از سیم های جوش ساخت این شرکت تحقیقاتی استفاده می شود.

پروژه WE3D در قالب برنامه COMET از منابع مالی وزارت محیط زیست و وزارت دیجیتالی شدن اتریش و از طریق «جامعه تحقیقاتی اتریش» (FFG) حمایت مالی می شود.

نسل جدید ساخت افزایشی در پروژه فراگیر WE3D

«ساخت افزایشی مبتنی بر سیم» (WAM) یک از فناوری های کلیدی است که در آن از سیم های جوش برای سازه های سه بعدی به صورت لایه لایه استفاده می شود. در این فرایند از فناوری های مبتنی بر پودر ساخت افزایشی استفاده می شود.

«ساخت افزایشی با سیم» فرایندهای مبتنی بر جدیدترین فناوری های جوش، فرایند خودکار رباتیک، سازه و تولیدات کامپیوتر محور را به یکدیگر مرتبط می سازد. از این طریق سازه های سه بعدی با استفاده از سیم های جوشِ مناسب برای WAM از آلومینیوم و مگنزیوم، با کیفیت بسیار بالاتر، هزینه کمتر و مصرف بهینه تر از منابع تولید می شوند.

در پروژه WE3D فناوری «ساخت افزایشی با سیم» مورد بحث و بررسی علمی و تحقیقاتی قرار می گیرد. با استفاده از فناوری های جدید برای ساخت سیم های جوش و نرم افزارهای جدید برای شبیه سازی فرایندها و همچنین فناوری های جدید در فرایند کنترل و تنظیم، می توان از طریق دستاوردهای این پروژه خبرهای خوبی برای صنایع نفت و گاز، خودروسازی، هوافضا و ریل و راه آهن به ارمغان آورد. برای مطالعه اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه، منبع خبر را مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب