شبکه های اجتماعی

  • بله
  • اینستاگرام
  • تلگرام
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
خبر فوری

کشف روشی برای بالابردن استحکام آلیاژهای آلومینیوم بدون خدشه بر انعطاف پذیری

  • اروپا
  • اخبار
25 شهریور 1401
۰ دیدگاه

سبک ، بسیار قوی و در عین حال به راحتی قابل انعطاف – این ویژگی هایی است که سازندگان خودرو برای پوسته بیرونی بدنه خودرو بدنبال آنها هستند. آلومینیوم حدود سه برابر سبک تر از فولاد معمولی است، اما متأسفانه افزایش مقاومت معمولاً با کاهش شکل پذیری آن همراه است.

محققان در دانشگاه لئوبِن راهی یافته اند که باعث می شود آلیاژهای آلومینیوم با حفظ مقاومت بالا به راحتی تغییر شکل دهند.
برای خودروسازان استفاده از آلیاژهای سبک در خودرو به منظور کاهش انتشار دی اکسید کربن و صرفه جویی در انرژی از اولویت برخوردار است.

اشتفان پُکاچِر، رئیس “کرسی متالوژی غیرفلزی” دانشگاه مونتان لئوبن در اتریش معتقد است که هنوز جایگزینی برای فولاد پیدا نشده است. وی برای دستیابی به خصوصیات بهتر مواد در مراحل اولیه فرایند سخت تر کردن آلیاژهای آلومینیوم با استفاده از فرآیندهای اتمی است. وی در لئوبن مدیریت “آزمایشگاه کریستین دوپلِر (CD-Labor) برای آلیاژهای پیشرفته آلومینیوم” را برعهده دارد.

در روش جدید ارائه شده برای افزایش مقاومت و انعطاف پذیری آلیاژهای آلومینیوم به صورت همزمان از فرایندی بنام «Up-Quentching» بجای فرایند سابق تحت عنوان «Quentching» استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روش، مقاله این تیم تحقیقاتی در مجله «communication materials» را در منبع خبر مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب